Przejdź do treści

Aż 4,5 mln zł dofinansowania na dodatkowe zajęcia dla dzieci i młodzieży!

Autor
MD

Robotyka, warsztaty interdyscyplinarne, programowanie, nauka języka angielskiego, żeglarstwo – to przykłady zajęć, z których już wkrótce będą mogli korzystać uczniowie ze szkół gminy Kartuzy.  Kartuski samorząd pozyskał na ten cel aż 4, 5 mln zł dofinansowania.

W środę, 21 sierpnia Burmistrz Kartuz Mieczysław Grzegorz Gołuński podpisał umowę z wicemarszałkiem województwa pomorskiego Marcinem Skwierawskim na dofinansowanie w wysokości 4,5 mln zł na realizację projektu  „Kształcenie w młodości – sukcesem w przyszłości“.

Wartość projektu: 5 032 672,61 zł
W tym wartość dofinansowania: 4 529 405,35 zł

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytet 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza, Działanie 5.8. Edukacja ogólna i zawodowa w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021–2027 (FEP 2021-2027)

Projekt realizowany jest od 01 lipca 2024 r. do 30 czerwca 2026 r.

Szkoły objęte realizacją projektu:

- Szkoła Podstawowa w Brodnicy Górnej
- Szkoła Podstawowa w Dzierżążnie
- Szkoła Podstawowa w Koloni
- Szkoła podstawowa w Łapalicach
- Szkoła Podstawowa w Mirachowie
- Szkoła Podstawowa w Prokowie
- Szkoła Podstawowa w Kiełpinie
- Szkoła Podstawowa w Staniszewie
- Szkoła Podstawowa Nr 5 w Kartuzach
- Liceum Ogólnokształcące Nr 2 w Kartuzach

Szkoły biorące udział w projekcie spełniają wymogi dostępności miejsc dla uczestników projektu. Wsparcie otrzyma łącznie 2 717 uczniów  - 2 369 uczniów szkół podstawowych i 348 uczniów liceum ogólnokształcącego, a także 58 nauczycieli i 700 rodziców.

Głównym celem projektu jest poprawa potencjału edukacyjnego, wzrost wiedzy oraz złagodzenie dysfunkcji utrudniających naukę u uczniów uczęszczających do szkół podstawowych i liceum gminy Kartuzy, a także trwała poprawa jakości usług edukacyjnych poprzez podniesienie kwalifikacji nauczycieli/nauczycielek tych szkół, wsparcie rodziców/opiekunów prawnych uczniów oraz doposażenie bazy dydaktycznej szkół w specjalne pomoce dydaktyczne komplementarne z rodzajem podjętych w projekcie działań.

W ramach projektu realizowane będą zajęcia wspierające kompetencje kluczowe: warsztaty rozwijające z j. angielskiego, robotyki i programowania matematycznego, warsztaty interdyscyplinarne, zajęcia żeglarskie i doradztwo zawodowe. Wsparciem objęci zostaną również uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, którzy będą uczestniczyć w zajęciach wyrównawczych z j. polskiego, matematyki, terapii pedagogicznej, logopedii, pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz indywidualnych zajęciach specjalistycznych.

Każda szkoła zostanie wyposażona w pracownie językowe, pomoce dydaktyczne do zajęć z j. angielskiego, zestawy konstrukcyjne do nauki robotyki i programowania. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami zostaną utworzone specjalne sale do terapii pedagogicznej, logopedycznej, psychologicznej w ośmiu szkołach podstawowych oraz w jednej ze szkół specjalna sala STEAM.

Efektami projektu będą podniesienie kompetencji kluczowych z j. angielskiego oraz robotyki i programowania matematycznego, zniwelowanie trudności wpływających na nabywanie umiejętności szkolnych, utrwalanie wiedzy i wyrównanie braków a także podniesienie kompetencji i umiejętności praktycznych nauczycieli. Uczniowie zdobędą również wiedzę z zakresu poruszania się po rynku pracy, planowania przyszłości zawodowej, rozwoju umiejętności rozpoznawania własnych zasobów osobistych i ich wykorzystania.

Rezultatem zrealizowanego projektu będzie określona liczba uczniów (min. 592 BO) i nauczycieli (min. 58), którzy nabędą kwalifikacje po opuszczeniu programu oraz liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie (min. 102).
 

Fot. WD, MGG

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

logo